Про захист прав споживачів при порушенні державної дисципліни цін
Про захист прав споживачів при порушенні державної дисципліни цін.
З метою захисту законних прав громадян, не дивлячись на мораторій оголошений державою у 2017 році на проведення планових заходів нагляду (контролю), фахівцями відділу контролю за регульованими цінами ГУ Держпордспоживслужби у Львівській області (надалі Відділ) у 2017 році на підставі обґрунтованих звернень громадян та погоджень Державної регуляторної служби України (надалі – ДРСУ) забезпечено проведення позапланових заходів нагляду (контролю) з питань дотримання порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Порушення державної дисципліни цін встановлено у 88% із загальної кількості перевірених суб’єктів господарювання.
Завдяки проведеним спеціалістами Відділу заходам контролю споживачам повернуто у 2017 році 69,1 тис. грн
По наслідках перевірок до підприємств-порушників застосовано адміністративно-господарських санкцій на суму 23,9 тис. грн., в т.ч. забезпечено вилучення у дохід бюджету необґрунтовано отриманої виручку і штрафів на суму 12,1 тис.грн. та 4 особи притягнуто до адміністративної відповідальності.
Разом з тим, наголошуємо, що Держпродспоживслужба здійснює контроль за дотриманням суб’єктами господарювання виключно державних регульованих цін (тарифів). На сьогодні державне регулювання цін та тарифів запроваджено на:
- лікарські засоби та вироби медичного призначення, в тому числі на ліки, які придбаваються за рахунок коштів бюджету;
- послуги з теплопостачання, централізованого водопостачання (гаряча і холодна вода) та водовідведення, вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів, утримання будинків і споруд та при будинкових територій;
- паливно-енергетичні ресурси (вугілля, вугільні брикети, торф паливний кусковий, торф’яні брикети та дрова, газ скраплений), що відпускаються населенню для побутових потреб;
- продукцію громадського харчування, що реалізується в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах;
- послуги лікувально-профілактичних державних і комунальних закладах охорони здоров’я.
Захист споживачів в частині дотримання законодавства у сфері ціноутворення здійснюється шляхом проведення позапланових контрольних заходів на обґрунтоване звернення громадян виключно за погодженням Державної регуляторної служби України (ДРСУ).
Для отримання погодження ДРСУ у зверненні споживачам необхідно аргументовано обґрунтувати суть проблеми та обов’язково вказати та надати:
- назву та адрес суб’єкта господарювання, що надає послуги або здійснює реалізацію товарів за завищеними цінами(тарифами). Дану інформацію можна отримати з рахунків, повідомлень про оплату послуг та на стенді «Куток споживача»;
- документи, що підтверджують застосування завищених тарифів та цін (чеки, квитанції, тощо).
Звернення необхідно подавати в Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (м. Львів, вул. Вітовського,18). Контактний телефон для консультацій: (032)252-32-22. Детальну інформацію Ви можете отримати на сайті: www.lvivdpss.gov.ua